Ontdek waarom klanten zó tevreden zijn over Invulboekjes!
Lees 15.000+ eerlijke reviews van onze klanten.
Klanten beoordelen ons met 9,3/10 uit 15.000+ reviews
Daar zijn we trots op!
Ieder bedrijf wil over het algemeen zo veel mogelijk klanten, want meer klanten betekent meer omzet. Het is voor een bedrijf daarom belangrijk dat ze niet alleen nieuwe klanten werft, maar ook huidige klanten aan zich bindt om ervoor te zorgen dat de klanten herhaaldelijk terugkomen voor meer zaken.
Het behouden van klanten blijkt vaak makkelijker dan het aantrekken van nieuwe klanten. Met een focus op klantbehoud en de juiste strategie bouw je een waardevolle relatie met ze op. In dit artikel ga je daarom lezen over drie tips hoe jij je huidige klantengroep kunt behouden en misschien wel nieuwe klanten daardoor kunt aantrekken.
Wat kan een klant nu meer waarderen dan wanneer een bedrijf moeite voor haar klanten. Het geven van een relatiegeschenk valt hier ook onder. Op deze manier laat je als bedrijf namelijk zien dat je de klant waardeert en dat je bereid bent dat extra stapje te nemen voor de zakelijke relatie. De beste relatiegeschenken vind je op Gullegever.nl waar je voor een eerlijke prijs artikelen als met logo bedrukte pennen, doppers en tasjes kunt krijgen.
Als het gaat om relatiegeschenken hoef je niet te kiezen voor deze standaardopties. Je kunt namelijk ook snoeppotten bedrukken waardoor de klant onderweg naar de uitgang kan genieten van een lekker snoepje. Uiteraard is een combinatie van verschillende types relatiegeschenken het effectiefst en het scheelt dat het aanbod tegenwoordig zo ruim is dat er voor iedere klant een passend relatiegeschenk te vinden valt.
Nu we hebben gezien hoe je in de fysieke wereld klanten aan je kunt binden, moeten we het nu hebben over hoe de digitale wereld ervoor kan zorgen dat jouw bedrijf haar klanten behoud. Het is hierbij belangrijk dat je investeert in je online visitekaartje. Dit omvat eigenlijk alle online platformen waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Denk aan websites, sociale mediapagina’s, YouTube en ook recensies. De eerste indruk die een klant van jouw bedrijf gaat hebben, gaat tegenwoordig vaak niet meer zo direct als vroeger. Tegenwoordig gaat dat namelijk via websites en YouTube pagina’s waar de klant analyseert of het het waard is om bij jou zaken te doen. Het is daarom van belang dat je deze online platformen optimaliseert voor klantgemak, zodat ze eerder geneigd zijn langs te komen.
Het onderwerp recensies viel net al even in de vorige alinea. In recensies staan zowel positieve als negatieve ervaringen die klanten gehad hebben. Uiteraard wil je het liefst zo veel mogelijk positieve recensies, maar het zijn de negatieve recensies die heel waardevol kunnen zijn. Hoewel de positieve recensies ervoor zorgen dat nieuwe klanten eerder naar jou toe komen voor zaken, kunnen negatieve recensies ervoor zorgen dat je bedrijf groeit. Klanten houden je als het ware een spiegel voor. Maak het voor huidige klanten daarom makkelijk om recensies achter te laten en nog belangrijker: neem de verbeterpunten serieus, zodat jouw bedrijf alleen maar kan groeien.